Saturday, May 23, 2015

Kekuatan...








Enam bulan sudah berlalu, kadang-kadang terdetik jua di hati ini kenapa semua ini berlaku kepada aku. Aku reda dengan apa yg berlaku, cuma terkadang hati ini masih nakal untuk terus memikirkan apa yg telah terjadi. Lagi-lagi bila melihat ramai rakan-rakan seperjuangan satu persatu menukar status, satu persatu bertambah tanggungjawab, terdetik jua di hati, adakah aku tidak layak untuk mengecapi seperti apa yg mereka kecapi. Astagfirullah, aku tahu betapa aku mempersoalkan segala yg telah Engkau tentukan untuk aku. Hati ini terlalu nakal untuk terus berfikir dan bertanya.

Lebih membuatkan aku terkenang bila ibu bertanya perihal jam, bertanya kenapa aku sekarang sudah lama tidak memakai jam. Alasan kerja ku berikan kepada ibu, untuk mengelakkan jangkitan kuman kepada pesakit. Ah alasan yg sangat tidak kukuh, adik terpaksa ibu, jam itu adalah kenangan. Aku cuba sejauh yg boleh buang segala kenangan. Salah satu sebab untuk aku begitu teruja bertukar kereta juga adalah disebabkan kenangan. Iye satu persatu aku cuba luputkan segalanya yg berkaitan dengan kenangan. Supaya aku dapat bangun tanpa melihat sedikit pun kenangan yg tertinggal dalam lipatan kehidupan ku yg akan mendatang. InsyaAllah, aku tahu Engkau telah mengatur segalanya dengan begitu cantik. Aku tahu Engkau telah menyimpan untukku kebahagiaan di akhir cerita nanti. InsyaAllah, Amin :)


-zierahanie-

No comments:

Post a Comment